fredag 4 januari 2013

För övrigt smakar mitt kaffe fikon

Som ni nu ser (titta till höger) kan man nu följa bloggen via mail! Väldigt 2013 måste jag säga. Gör det så måste ni inte gå här och stirra på något gammalt inlägg och känna er dumma. Själv känner jag mig alltid dum när jag går in på en blogg och den inte är uppdaterad.
Men på tal om bloggar så har jag lagt till Butter tar ordet till favoriterna och länkarna. Det är inte bara för att jag hoppas att han kommer att vilja läsa min bok utan för att hans blogg är en av de bästa när det kommer till litteratur. Det finns få andra bloggar som har påverkat mitt läsande på det sättet. Till exempel skaffade jag de båda svenska undergångsromanerna Mögel (Rune Jansson) och Strålen (Ann Margret Dahlquist-Ljungberg) efter hans inlägg. Tyvärr var de båda böckerna i princip oläsbara men jag håller dom ändå kära på något sätt. Jag tror både Ho Chi Minhs diktsamling Dagbok från fängelset och mitt intresse för ordförande Maos dikter härstammar från den bloggen. Stor skillnad, med andra ord, från de många bokbloggarna som plikttroget skriver gott om recensionsexemplar av den senaste hypen. Bloggen är med andra ord en pärla, värd att kolla in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar